Audyty SEO

Czy Twoja strona jest dostosowana do wymagań wyszukiwarki Google?

Sprawdź, co ja i mój zespół możemy zrobić dla lepszej widoczności Twojego biznesu w sieci.

Dlaczego warto zadbać o SEO?

SEO (ang. Search Engine Optimization) to proces przygotowania strony internetowej do technicznych rozwiązań optymalizacyjnych. Celem SEO jest podwyższenie pozycji strony www w organicznych (czyli w uproszczeniu bezpłatnych) wynikach wyszukiwania Google. Tym samym lepsze SEO pozwala bez dodatkowych nakładów na reklamę zwiększyć liczbę odwiedzin na stronie.

Zadbaj o najlepszą widoczność twojej strony w wyszukiwarce

Audyt SEO ma na celu w pierwszej kolejności wskazanie listy zaleceń technicznych, które pomogą  podwyższyć pozycje serwisu w wynikach wyszukiwania Google.

Roboty indeksujące wyszukiwarkę, w tym głównie roboty Google (najpopularniejszej wyszukiwarki internetowej w Polsce), zwracają uwagę między innymi na to, jak zbudowana jest strona www pod kątem technicznym. 

Audyt SEO pozwala poprawić ocenić strony, a także przeanalizować co wpływa na wysokość jej widoczności w Google.

Każdy z naszych audytów SEO polega na kompleksowej analizie szeregu elementów takich jak:

  • Analiza widoczności serwisu

    Zweryfikujemy, czy Twoja strona jest możliwa do wyszukania w Google i w jaki sposób potencjalni klienci widzą ją w wynikach wyszukiwania.

  • Sprawdzenie konfiguracji metatagów

    Dobrze uzupełnione metatagi, odpowiedniej długości i unikalne są jednym z ważniejszych elementów w procesie optymalizacji strony.

  • weryfikacja duplikacji treści

    Unikalność treści na stronie i brak duplikatów w jej obrębie jest jednym z najważniejszych elementów wpływających na pozycjonowanie.

  • Analiza linków

    W ramach tego kroku sprawdzamy dwa główne obszary. Linkowanie wewnętrzne – między innymi, czy wszystkie treści na stronie są tematycznie podlinkowane z innymi. Drugim badanym obszarem jest linkowanie zewnętrzne. Zaufanie Google do Twojej strony zwiększa się bowiem, gdy roboty znajdą informację o niej w różnych miejscach w Internecie. Miejscami takimi mogą być odnośniki z innych stron internetowych, wzmianki o nazwie firmy czy opinie na różnych portalach i forach internetowych.

  • Właściwe opisy obrazków

    Najczęściej popełnianymi błędami SEO są błędy związane z grafikami i obrazami. Aby zadbać o właściwą widoczność grafik, nie tylko dla odwiedzających, ale i robotów Google, należy zwrócić uwagę na elementy takie jak: nazwa pliku graficznego, jego wielkość i waga, skalowanie, tytuł i adres URL oraz atrybut ALT.

  • Strona błędu 404 i przekierowanie 301

    Występowanie wewnętrznych błędów 404 (linki do podstron, które już nie istnieją) działa bardzo niekorzystnie na pozycjonowanie strony. Problem usuwania podstron dotyczy w szczególności sklepów internetowych ale nie tylko. Rozwiązaniem jest wykonanie przekierowań 301 z niedziałających podstron na aktywne linki URL.

  • Analiza szybkości ładowania strony

    Pozwala na sprawdzenie, czy Google dobrze ocenia Twoją stronę oraz czy jej budowa jest optymalna pod kątem odczytywania przez algorytmy wyszukiwarki.

  • Ocena pod kątem wyświetlania na urządzeniach mobilnych

    Niedostosowanie lub niepełne dostosowanie strony internetowej do urządzeń mobilnych może obniżyć znacząco pozycje strony w Google. Nawet w wypadku stron testowanych na urządzeniach mobilnych często zdarzają się podstrony, gdzie Google Search Console zgłasza problemy z mobilnością.

  • Struktura nagłówków

    Poprawna struktura nagłówków jest uznawana za standard w SEO. Zgodnie z tym standardem na każdej podstronie należy stosować tylko jeden nagłówek H1. Nagłówek ten powinien zawierać główny tytuł i słowa kluczowe. Liczba pozostałych nagłówków jest dowolna, istotna jest jednak zasada hierarchii, czyli H3 stosujemy pod H2 itd.

Cennik
techniczny audyt SEO

Audyt SEO strony wizytówki

do 4 podstron
od 1250 netto
  • Dla firm działających lokalnie
  • Dla nowych stron WWW
  • Kompleksowy zestaw informacji w formie raportu PDF
  • Rekomendowane działania naprawcze
  • Określenie wagi każdego ze zidentyfikowanych błędów

Audyt SEO małego sklepu

Do 10 produktów
od 1450 netto
  • Dla średnio rozbudowanych stron
  • Analiza widoczności produktów i kategorii
  • Kompleksowy zestaw informacji w formie raportu PDF
  • Rekomendowane działania naprawcze
  • Określenie wagi każdego ze zidentyfikowanych błędów
Bestseller

Audyt SEO dla bloga eksperckiego

(do 10 artykułów lub audyt 10 pierwszych)
od 1450 netto
  • Działania nakierowane na analizę pozwalającą wspomóc widoczność wpisów w wyszukiwarce Google
  • Dla średnio rozbudowanych stron blogowych
  • Kompleksowy zestaw informacji w formie raportu PDF
  • Rekomendowane działania naprawcze
  • Określenie wagi każdego ze zidentyfikowanych błędów

Audyt SEO dużego sklepu/serwisu/bloga

Powyżej 10 artukułów. Ostateczna kwota jest zależna od liczby podstron i produktów w sklepie
od 1950 netto
  • Indywidualnie uzgadnianie szczegółowego celu audytu
  • Dla rozbudowanych serwisów zawierających dużą liczbę podstron
  • Kompleksowy zestaw informacji w formie raportu PDF
  • Rekomendowane działania naprawcze
  • Określenie wagi każdego ze zidentyfikowanych błędów
  • Spotkanie poaudytowe online omawiające najistotniejsze kwestie raportu

Dlaczego my?

Od ponad 10 lat wspieramy branżę online w zakresie działań marketingowych, doradztwa, audytów i projektowania użytecznych interfejsów. Pracowałyśmy w wielkich korporacjach, mniejszych firmach i dla MŚP. Wspieramy biznesy poprzez usprawnianie stron i sklepów (ułatwianie dokonania zakupów i odnalezienia poszukiwanych informacji) oraz wdrażanie rozwiązań marketingowych wspierających promocję i budowanie dochodowych marek online.

Nasze doświadczenie pomaga nam całościowo spojrzeć na Twoje działania, ponieważ nic nie dzieje się w próżni, a marketing jest jak układanka, składającą się z wielu puzzli.

Najczęściej zadawane pytania

Zajrzyj tu, zanim do nas napiszesz, może odpowiedź jest na wyciągnięcie ręki:

SEO (ang. Search Engine Optimization) to optymalizacja strony www pod silnik wyszukiwarki internetowej. Tradycyjnie mamy tu na myśli wyszukiwarkę Google. SEO jest to więc zestaw działań, który ma na celu poprawienie pozycji strony w organicznych wynikach wyszukiwania (organicznych – czyli w uproszczeniu bezpłatnych).

Na SEO składa się kilka różnych obszarów. Jednym z nich jest optymalizacja techniczna strony www obejmująca takie elementy jak projektowanie architektury treści czy właściwe stosowanie linków.

Jednym zdaniem – audyt SEO jest Ci potrzebny abyś mogła mieć pewność, że klienci poszukując Twojej firmy w Internecie bez trudu znajdą Twoja ofertę i stronę www. Jeśli klienci znajdują Cię w wyszukiwarce, Twoja strona wyświetla się wysoko w wynikach Google, masz satysfakcjonujący Cię ruch organiczny – audyt SEO nie jest Ci potrzebny. Jeśli coś jednak w tych obszarach nie działa i chcesz to naprawić – audyt SEO jest do tego pierwszym krokiem.

Być może natknęłaś się w sieci na jedno z automatycznych narzędzi online do darmowego audytu SEO. Skoro takie narzędzia dostępne są za darmo po co więc płacić za audyt?

Automatyczne narzędzia testujące pomogą przeanalizować kod Twojej strony głównej. Analizowane są zazwyczaj: możliwość indeksowania strony przez roboty Google, długość tagu „title”, długość meta description, obecność tagu kanonicznego, obecność oraz strukturę nagłówków H1-H6, obecność atrybutów ALT w obrazkach, działanie wersji mobilnej czy szybkość ładowania strony.

W większości przypadków automatyczny audyt SEO pokaże podstawowe niedociągnięcia Twojej strony, które należałoby naprawić. Warto jednak pamiętać, że takie automatyczne narzędzie będzie w stanie sprawdzić tylko pewne elementy strony i to zazwyczaj w sposób zero-jedynkowy (działa – nie działa). Pamiętaj także, że sprawdzenie tylko strony głównej (a to robią zazwyczaj automaty) nie da Ci pełnego obrazu sytuacji. W szczególności w wypadku sklepu lub bloga. Dopiero przeanalizowanie całego serwisu pozwoli zaproponować zmiany, które poprawią widoczność strony w Google.

Informacje uzyskane w automatycznym audycie stanowią jednak świetną pozycję wyjściową do kompleksowego audytu SEO. Jednak, aby by był on naprawdę efektywny w pewnym momencie musi wkroczyć człowiek – specjalista SEO. Jeśli potrzebujesz pomocy takiego specjalisty – zapraszam Cię do skorzystania z mojej oferty.

Darmowy audyt SEO to albo audyt automatyczny – o którym opowiadam Ci nieco wyżej, albo audyt nakierowany na „pozyskanie” klienta na usługę poprawy błędów SEO. Musisz pamiętać, że rzetelnie przeprowadzony audyt SEO to wiele godzin, a często i dni drobiazgowej pracy, polegającej na sprawdzaniu element po elemencie nie tylko Twojej strony internetowej, jej kodu ale też tego, jak interpretują go narzędzia Google. Nikt nie wykona takiego ogromu pracy za darmo.

Zamawiając audyt SEO otrzymasz przede wszystkim analizę wszystkich technicznych elementów strony, jej widoczności, linkowania, przekierowań itp. Otrzymasz to w formie wielostronicowego dokumentu PDF, zawierającego szczegółowe informacje na temat tego, co zostało sprawdzone, jakie nieprawidłowości wykryto, jaka jest ich waga i jak można je naprawić.

SEO są to tzw. działania organiczne (czyli w uproszczeniu – darmowe). Jest to więc coś o co warto dbać, bo w przeciwieństwie do płatnych reklam, trafiamy do klientów organicznie. „Dobre” SEO pozwoli na zaprojektowanie optymalnej ścieżki użytkownika, od momentu wpisania w wyszukiwarkę szukanego produktu lub usługi, do chwili gdy trafi on na Twoją stronę i wykona na niej  pożądaną czynność.

Gotowa na rozwój firmy?

Napisz do nas na lub umów się na 15-minutowe spotkanie online, podczas którego ustalimy, jakie działania będą najlepsze dla Twojego biznesu.